Styrelsens suppleanter presenterar sig

• Inläggsförfattare:

I år har vi två nya suppleanter i styrelsen, som vi är mycket glada över. Nedan låter vi både Anna och Jonas få presentera sig för er som inte haft möjlighet att träffa dem personligen.

Jag heter Anna Daag och är ny suppleant i styrelsen, till vardags jobbar jag med bildemontering, och på fritiden åker jag gärna båt. Jag har nästan alltid min Sup med på båten som jag gärna paddlar iväg på och jag utforskar nya vikar och ser mej om kring med, men åxå för Yoga och Meditation,

När jag var lite så hade vi en Petterssonare vid med namnet Anne, och min morfar byggde en jättestor Plåtbåt som sjösattes under pompa och ståt med musikkår och tidningsreportage. Mina systrar och jag var alltid med dom ute på sjön, fina minnen. Men de är många månvarv sedan.

Men dragning till vattnet har funnits hela tiden även om Båten blev utbytt till Husvagn under många år. När Erik och jag träffades så hade han en båt vid namnet Julia, En Storebror 340 Biscay, en stor båt om ni frågar mej 🙂 Tills vi åkte våran första Eskader Mälareskaden 2017. Så fina båtar och så stora dom var å ”Jullan” blev plötsligt lilla syster.

Åh vad vi har fixat och pysslat med henne och lagt många sjömil under stäven dom här åren, men de blir snabbt lite trångt i en 340. Och båten och båtlivet är vårt gemensamma intresse så vi bestämde vi oss för att växla upp till nått lite större. Även om de är lite sorg i hjärtat att skiljas från henne, men hon har hamnat i rätta händer så vi är glada. Vi bor mycket på båten även om vi inte kastar loss, och vill kunna samla ”Alla” omkring oss ibland. Och där började tankarna om ett byte från Julia och upp till något lite större. Så sen i år är vi lyckliga och stolta ägare av vackra Supernova. Vi har hunnit njuta ordentligt av henne under sommaren 2020, då det har blivit 1150 distans och 130 nätter ombord. Att åka båt de är livet och till nästa sommar är planen att jag ska vara kapten.

Hoppas vi ses på sjön/ Anna

Jag heter Jonas Brinklert och är 55 år och är ny suppleant i styrelsen. Jag bor i Vallentuna tillsammans med Minna (en schäfertik på 5.5 år) och Simba (en Maincoon kille på 1.5 år). Trots hund och katt är de bästa kompisar! Mina barn Hedda (23) och Hannes (21) har flyttat ut och båda pluggar vidare. Till vardags arbetar jag med IT inom finansbranschen.

Mitt första båtminne är från när jag i var 6-års åldern och fick följa med min morfar och mormor på en längre tur med deras Solö 25:a. Vi åkte från Trosa till Jutören, vid Lådna. Under uppväxten var det alltid något speciellt med min morfars båt. När jag sen började gå på båtmässan förstod jag att det var något speciellt med alla Storebrobåtar. Som 13-åring bestämde jag mig för att jag någon gång i livet skulle äga en Storö 34:a. Det fick jag göra mellan 2000-2002 och besökte då Jolpen vid några få tillfällen. Därefter blev det segling i 13 år. Efter mycket motvind och bleke så tänkte jag att om jag ändå ska gå för motor så kan jag likväl göra det ordentligt. Ska man åka motorbåt är valet enkelt – Storebro.

2016 träffade jag Erika och det blev kärlek vid första ögonkastet, Mycket yngre än jag var, bara 26 år. Hon var i behov av mycket kärlek och det har jag gett henne sedan dess. Trots sin unga ålder har hon inte haft något emot lite uppdateringar. Tyvärr har jag upptäckt att hon, liksom många andra kvinnor, är extremt dyr i drift! Det finns liksom inte några gränser. Senast innegrejen är inte bara en facelift anpassad för en SRC 400 – hon vill ha en helt ny häck. Hon vill se ut som alla andra 420 och 430. Men nu har jag sagt ifrån på skarpen, det blir inte någon ny häck!